Pel que fa a Geometría
del silencio, l’autora va confiar-nos que era una mena de recull de queixes i
greuges. La seva manera d’afrontar els disgustos i els revessos del dia a dia.
És probable que així sigui i, en aquest cas, el poemari seria el llibre de
reclamacions més bell que haguem llegit (o que haguem escrit) mai. En el cas
de Haikus y miniversos, la nostra Paloma va dir que el títol definia
exactament el tipus de poesia: pensaments expressats en composicions breus, de
tres versos en el cas canònic dels haikus i de poc més en el cas dels miniversos.
La presentació, que
va tenir lloc a la sala Toni Montal de La Cate, va comptar amb un bon nombre de públic i es va
desenvolupar d’una manera ben agradable i festiva. Hi va contribuir el mateix
caràcter de l’autora, la conversa distesa amb Carles Pujol i algunes sorpreses
que van tenir lloc durant la vetllada: la intervenció enregistrada del creàlit VíctorArnó, que aquell dia tenia torn de nit a la feina però no es va voler perdre
l’esdeveniment; que la filla de la poeta, Judith Bassagañas ─il·lustradora i
dissenyadora gràfica─, desvelés els secrets que s’amagaven rere els dissenys de
les cobertes dels llibres; la musicació en dues versions d’un poema de Paloma
B. Gómez a càrrec de la IA-IA de Carles Pujol, una d’intimista i una altra en
estil Último de la fila, el grup musical que Paloma B. Gómez adora
des de sempre. Finalment, els companys i companyes de Creàlit vam llegir alguns
poemes escollits dels tres poemaris, tot i que no es pot negar que
l’accent ens va delatar a la majoria. L’acte va acabar, com no podia ser
d’altra manera, amb una frenètica venda i signatura d’exemplars i una copa de
cava amb els assistents.
Montserrat Segura per a Creàlit
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa aqui el teu comentari